• Adress: Östra Ågatan 25, 753 22 Uppsala
  • Telefon: 018 14 40 30
  • Öppetider: Måndag-Fredag 10-19. Lördag 10-17. Söndag 12-16

KLARNA HANTERAR VÅRA FAKTUROR. FÖR DERAS VILLKOR, LÄS NEDAN.

Om du vill skicka tillbaka varorna är det alltid till Trolltyg. Om du inte behåller din beställning behöver du inte betala fakturan men hör gärna av dig om det börjar närma sig förfallodatumet på fakturan. Så fort vi får tillbaka din beställning så makulerar vi fakturan.

VILKA VILLKOR GÄLLER FÖR KLARNA FAKTURA?

När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt, enkelt och behöver inte betala förrän du fått hem dina varor. Betalningstiden är 14 dagar från att vi skickat din beställning och du kan delbetala om du skapar ett Klarna-konto. Vid beställning med faktura tillkommer ingen fakturaavgift. Om du glömmer att betala tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor samt dröjsmålsränta på 24 procent.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då får du en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring.

Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Läs gärna mer på www.klarna.se. Om du skulle uppleva något problem med din faktura, som går ut över din totala shoppingupplevelse på Trolltyg, vill vi gärna att du berättar för oss. Mejla info@trolltyg.se.

NÄR SKA MIN FAKTURA VARA BETALD?

Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att vi skickat din beställning. Om du bestämmer dig för att inte behålla din beställning behöver du inte betala fakturan. Så fort vi får tillbaka beställningen så makulerar vi fakturan.

JAG VILL FLYTTA FRAM FÖRFALLODATUM PÅ MIN FAKTURA. HUR GÖR JAG?

Klarna administrerar alla våra fakturor, kontakta dem på 08-120 120 10 för mer information eller för att be dem flytta fram förfallodatumet. Du kan helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum genom något av dessa två alternativ:

  1. Logga in på Mitt Klarna via klarna.se
  2. Kontakta Klarna på 08-12012010 eller via klarna.se

RETUR

VAD GÖR JAG OM JAG INTE ÄR NÖJD MED MITT KÖP?

Om du inte är helt nöjd med ditt köp får du självklart returnera beställningen till oss.

HUR LÄNGE HAR JAG ÖPPET KÖP?

Du har öppet köp i 14 dagar från mottagen beställning.

HUR RETURNERAR JAG HELA ELLER DELAR AV MIN BESTÄLLNING?

Gör så här:

  • Packa ner varan/varorna i valfri kartong. Packa ordentligt så att inget riskerar att gå sönder. Trolltyg krediterar inga skadade eller trasiga varor.
  • Tejpa igen kartongen ordentligt och märk kartongen med ditt ordernummer du fått i bekräftelsemailet vid beställning.
  • Lämna paketet till ett postombud. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet! Det är ditt bevis på att din retur är på väg till oss.
  • Maila sändningsnumret du fick från ombudet till retur@trolltyg.se –

Om du har valt betalsätt Faktura kan det vara bra att förlänga förfallodatumet. Se ”Jag ska returnera order. Hur gör jag med fakturan?”

VAD KOSTAR DET ATT RETURNERA HELA ELLER DELAR AV MIN BESTÄLLNING?

Trolltyg lämnar ingen ersättning för returfrakt och priset varierar beroende på produkt och ombud.

HAR NI FÅTT MIN RETUR?

Det tar ungefär en vecka för din retur att bli omhändertagen av oss. När vi har registrerat dina returnerade varor får du ett bekräftelsemejl från oss, och därefter krediteras/återbetalas du. Du kan följa ditt returpaket tillbaka till oss på det ombuds hemsida du valt med hjälp av sändningsnumret på kvittot du fick från postombudet.

NÄR OCH HUR UPPDATERAS MIN BETALNING EFTER EN RETUR?

Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Det kan vara bra att förlänga förfallodatumet på din faktura om du vet att du ska skicka tillbaka din beställning. Det gör du antingen genom att logga in på Mitt Klarna, eller genom att kontakta oss eller Klarna. Det kostar givetvis inget att förlänga förfallodatumet.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss! Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

JAG SKA RETURNERA ORDER. HUR GÖR JAG MED FAKTURAN?

Det bästa är att vänta med att betala fakturan till dess att vi har registrerat din retur och uppdaterat fakturan så att den bara gäller skorna du vill behålla. Vet du om att du ska returnera skor är det bra att förlänga förfallodatumet, för då hinner din retur komma in till oss innan fakturan förfaller. Du kan förlänga fakturan med tio dagar genom att logga in på Mitt Klarna, alternativt kontaktar du oss eller Klarna så hjälper vi dig. Och självklart är det gratis att förlänga förfallodatumet. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna.

VILKA BETALNINGSSÄTT KAN JAG VÄLJA PÅ?

V erbjuder flera betalningsalternativ. Vi samarbetar med Klarna som tillhandahåller nedan betalningssätt:

  1. Kortbetalning med Visa och Mastercard
  2. Faktura via Klarna faktura
  3. Kampanjfaktura (förlängd förfallotid, avgift 29 kr)
  4. Delbetalning hos Klarna (Klarna konto)
  5. Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank

Köpet består av två steg. Först bekräftar du ditt köp genom att trycka på ”slutför köp”. Sedan väljer du hur du vill betala. Alternativen är Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via banken. Gör du inget val är Klarna Faktura förvalt. Alla alternativ är lika säkra och om du kan koppla en PIN-kod till Klarna Checkout, direkt i kassan eller genom Klarna på 08-120 120 10.

ÄR DET SÄKERT ATT BETALA MED KORT HOS TROLLTYG?

Ja. För att garantera säkerheten vid kortbetalning samarbetar vi med Klarna. De hanterar alla dina kortuppgifter och de uppfyller kraven för PCI-DSS samt använder tekniken som krävs för att garantera din säkerhet vid kortbetalning.

HUR BETALAR JAG MED FAKTURA?

Fyll i din mejladress, adressuppgifter samt personnummer i kassan och tryck på ”Slutför köp”. Då skapas en faktura som du får en bekräftelse på via e-post. En mikroupplysning kommer att göras för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Upplysningen tar cirka 1 sekund. Godkänns inte köpet på faktura får du ett felmeddelande och kan välja att betala med kort eller direktbetalning. Fakturan skickas till dig separat via e-post till den e-postadress som du uppgivit.

VAD KOSTAR FRAKTEN PÅ TROLLTYG?

Frakten kostar 100kr

HUR SKICKAS MIN BESTÄLLNING?

Din order skickas med Postnord.
En sms avisering skickas när din beställning finns att hämta hos ditt närmsta ombud.

NÄR KOMMER MIN BESTÄLLNING?

Om du beställer innan 11:00 på vardagar skickar vi oftast dina varor samma dag. Det betyder att du får ditt paket inom 2-5 arbetsdagar. När vi skickar ditt paket från vårt lager får du en bekräftelse skickad till den mejladress du uppgav vid beställningen och när paketet kommit fram får du veta det via sms avisering.

VAR SKA JAG HÄMTA MIN BESTÄLLNING?

Med Postnord kommer ditt paket automatiskt till det utlämningsställe närmast din uppgivna leveransadress. För dig som bor i glesbygd är det lantbrevbäraren som lämnar ut paketet. När ditt paket kommit fram får du ett sms där det står vilket utlämningsställe du ska gå till.

VAD GÖR JAG OM JAG INTE ÄR NÖJD MED MITT KÖP?

Om du inte är helt nöjd med ditt köp får du självklart returnera beställningen till oss.

HUR LÄNGE HAR JAG ÖPPET KÖP?

Du har öppet köp i 14 dagar från mottagen beställning.

HUR RETURNERAR JAG HELA ELLER DELAR AV MIN BESTÄLLNING?

Gör så här:

  • Packa ner varan/varorna i valfri kartong. Packa ordentligt så att inget riskerar att gå sönder. Trolltyg krediterar inga skadade eller trasiga varor.
  • Tejpa igen kartongen ordentligt och märk kartongen med ditt ordernummer du fått i bekräftelsemailet vid beställning.
  • Lämna paketet till valfritt postombud. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet! Det är ditt bevis på att din retur är på väg till oss.
  • Maila sändningsnumret du fick från ombudet till retur@trolltyg.se –

Om du har valt betalsätt Faktura kan det vara bra att förlänga förfallodatumet. Se ”Jag ska returnera order. Hur gör jag med fakturan?”

VAD KOSTAR DET ATT RETURNERA HELA ELLER DELAR AV MIN BESTÄLLNING?

Trolltyg lämnar ingen ersättning för returfrakt och kostnaden varierar beroende på ombud och produkt.

HAR NI FÅTT MIN RETUR?

Det tar ungefär en vecka för din retur att bli omhändertagen av oss. När vi har registrerat dina returnerade varor får du ett bekräftelsemejl från oss, och därefter krediteras/återbetalas du. Du kan följa ditt returpaket tillbaka till oss på det ombuds hemsida du valt med hjälp av sändningsnumret på kvittot du fick från postombudet.

NÄR OCH HUR UPPDATERAS MIN BETALNING EFTER EN RETUR?

Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Det kan vara bra att förlänga förfallodatumet på din faktura om du vet att du ska skicka tillbaka din beställning. Det gör du antingen genom att logga in på Mitt Klarna, eller genom att kontakta oss eller Klarna. Det kostar givetvis inget att förlänga förfallodatumet.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss! Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

JAG SKA RETURNERA ORDER. HUR GÖR JAG MED FAKTURAN?

Det bästa är att vänta med att betala fakturan till dess att vi har registrerat din retur och uppdaterat fakturan så att den bara gäller produkter du vill behålla. Vet du om att du ska returnera produkter är det bra att förlänga förfallodatumet, för då hinner din retur komma in till oss innan fakturan förfaller. Du kan förlänga fakturan med tio dagar genom att logga in på Mitt Klarna, alternativt kontaktar du oss eller Klarna så hjälper vi dig. Och självklart är det gratis att förlänga förfallodatumet. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna.

Personuppgifter

I vår internetbutik skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. SSL står för Secure Sockets Layer och är en funktion som gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras. Som kund hos Trolltyg’s e-handel godkänner du att Trolltyg i Uppsala AB lagrar och analyserar dina personuppgifter, dina köp och dina interaktioner med Trolltyg. Det gör vi för att kunna leverera ordern till dig och ge dig bästa möjliga service. Uppgifterna används för att administrera kundrelationen (t.ex. leveransinformation till dig samt bedrägeribekämpning) samt för marknadsföringsändamål.

Information om dina köp analyseras och ligger till grund för erbjudanden, rabatter och marknadsföring av både generell och riktad karaktär. Uppgifterna används också för affärsutveckling. Dina personuppgifter får inte behandlas för ändamål som rör direkt marknadsföring om du motsätter dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke om behandling av personuppgifter. Personuppgifterna används endast av Trolltyg i Uppsala AB och kommer inte att lämnas ut till tredje part. Vi behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen (PUL).

I Sverige hämtar och uppdaterar vi, automatiskt, dina adressuppgifter via folkbokföringen. I övriga länder är det ditt eget ansvar att uppdatera dina adressuppgifter.

Säkerhet

Kortuppgifter hanteras av våra samarbetspartners Dibs Payment Services AB och Ikano-banken, båda dessa är säkerhetscertifieradeenligt PCI-DSS. Du har alltid rätt att delges den information vi har lagrad om dig, samt att få den raderad om den är felaktig eller irrelevant. Om det är aktuellt kontaktar du kundtjänst.

Cookies

En ”cookie” är en textfil som används för att göra ditt surfande smidigt. Vi använder inte cookies för att lagra personlig information om dig, utan endast för att underlätta ditt besök hos oss, t.ex. genom att visa priserna i rätt valuta, eller för att kunna räkna antalet besökare. Du kan välja att ta bort cookies genom att ändra inställningarna i din webbläsare, men vi kan då inte garantera att webbshopen fungerar korrekt.

FORCE MAJEURE

Under force majeure skjuts Trolltyg’s förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som Trolltyg rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

Vi håller på och bygger upp webbutiken, välkommen åter vid ett senare tillfälle! Avvisa